28 November

Det är första advent. Julen börjat närma sig med stora steg. Allt jag gör i veckorna handlar om julen; det är julsånger, luciababbel, förberedelser inför julavslutningar, diverse luciatåg och jag har redan kommit till lucka nio i chokladkalendern.

Jag har julmysit med mina kära vänner, i fredags var Kimpo här och förgyllde min vardag med sina fina ord och härliga dans. Vi skakade rumpa till tonerna av syster sol och befann oss på en helt annan plats och land än i det kalla vinteriga sverige. Var en fin flykt. igår var Julia och Elina här, vi drack glögg, Elina drack kravmärkt alkoholfri öl och jag var helt plötsligt 8 år igen och delade med mig utav mina djupaste hemligheter och de fick svära på att aldrig säga något.


Kommentarer
Postat av: Anders

En riktig gottegris är du. :) Lucka 9...helt överjävligt. Jag som inte ens visste det var 1:a advent idag. men så är det med oss hedningar. Vi lever efter naturens lagar och förutsättningar. Inte fan tror vi på skäggiga gubbar. Varken de i himlen eller de som ramlar ner i skorstenar. :P

2010-11-28 @ 13:24:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0